תוכן עניינים
בניית פרופיל לינקדאין מנצח
פרופיל לינקדאין מקצועי הוא ככל הנראה המפתח החשוב ביותר בכל פעילות או הזמדנות שתרצו לייצר באמצעות הלינקדאין. במדריך זה נלמד אתכם איך וכיצד לשפר את פרופיל הלינקדאין שלכם בעזרת כמה טיפים חשובים, מה באמת חשוב שיהיה כתוב ועל מה פחות שמים לב. אני פה כדי נעזור לכם לבנות את הפרופיל המקצועי הטוב ביותר עבורכם שייצר לכם לידים ופעילות שוטפת בלינקדאין.פרופיל לינקדאין מקצועי, למה אני צריך את זה?
קודם כל לפני שאנחנו מתחילים להבין כיצד להפוך את הפרופיל שלנו לאחד שעובד בשבילנו, חשוב מאוד שנבין את החשיבות של פרופיל כזה. כעיקרון, מהרגע שיש לכם פרופיל לינקדאין, בין אם הוא מצוין ומקצועי ובין אם הוא מרושל ולא מקצועי בעליל הוא באופן די מהיר הופך לת.ז שלכם ברשת (הפרופיל מופיע בדרך כלל במקום הראשון/ מקומות ראשונים בגוגל כאשר מחפשים את השם שלכם) ולכן לא רק משתמשי בלינקדאין חשופים לתמונה, ולחלק מהפרטים שאתם מחליטים להציג בפרופיל. פרופיל מקצועי פותח לכם את האפשרות המדהימה ליצור קשרים עסקיים חדשים ע"י כך שגם תקבלו יותר הצעות מבוססות על הפרופיל שלכם וגם ברגע שתשלחו בקשת התקשרות לבן אדם מסויים, הסיכויים שהוא יהפוך לקשר ויאשר אותה, גדלים בהרבה כאשר יש לכם פרופיל מסוג זה.ניווט מהיר
- תמונת פרופיל ללינקדאין
- תמונת רקע לפרופיל הלינקדאין
- כותרת הפרופיל- Headline
- summary- תמצית /סיכום
- skills and endorsements – היכולות שלכם
- Recommendations – המלצות
- סעיף הניסיון – experience
- Accomplishments- הישגים
- Interests- תחומי עניין
- סיכום
יאללה חפרת, איך להפוך את הפרופיל שלי לפצצה?
תמונת פרופיל ללינקדאין
כל פרופיל מורכב ממספר חלקים שעליהם ניתן הסבר קצר, הראשון שבהם הוא מרכיב התמונות. תמונת הפרופיל היא מרכיב מרכזי מאוד בפרופיל שלכם, ולמעשה הרושם הראשוני שמשתמשים ברחבי הרשת מקבלים ממכם. חשוב לשדר מקצועיות , אבל גם אנושיות וחיוך. תמונת פרופיל בלינקדאין היא לא תמונת פרופיל בפייסבוק, יש כמה כללים מאוד ברורים מה לעשות וכיצד.- בחרו תמונה שבה הפרצוף שלכם הוא לפחות 60% מנפח התמונה
- בחרו רקע שהוא לא מסחיח דעת, נקי ככל האפשר
- לבשו מה שאתם לובשים לעבודה
- בחרו תמונה שנראית כמוכם, אל תהרגו אותי, תנו לי שנייה להסביר, כעיקרון כל תמונה "נראית" כמוך, אבל רבים בוחרים תמונה ישנה ולא מעודכנת, או כזאת שעברה יותר מידי "שידרוגים בפוטושופ" – אל תעשו את זה.
- תאהבו את התמונה, ולקשים מבינינו בחרו תמונה שתוכלו לחיות איתה בשלום
- אל תבחרו תמונה עם משקפי שמש!- אתם לא במוסד- ככל הנראה:)
- נסו צבעים בהירים ככל האפשר


תמונת רקע לפרופיל הלינקדאין
תמונת הרקע- cover photo מוכרת לרבים מאיתנו מהפייסבוק. בלינקדאין חשוב מאוד להגדיר ולהבין מה המטרה של התמונה שלנו, אם יש לכם איזשהו מוצר שאתם רוצים לקדם כמו ספר רצוי לעצב תמונה שתקדם את המוצר הספיצפי באופן פשוט ולא אגרסיבי. אם כמו רובנו, אתם רק רוצים תמונה יפה שתשלים את תמונת הפרופיל שלכם,ניתן לבחור תמונת רקע יפה שאתם מתחברים אלייה ומתאימה לצבעים של תמונת הפרופיל שלכם, או ניתן לעצב אחת בחינם באמצעות אחת מהתוכנות הללו:canva , Snappa ועוד ועוד- פשוט רשמו Linkedin cover photo generator ותמצאו אלפי תוכנות כאלו. בנוסף, אם אתם הולכים על תמונת רקע אמומלץ למצוא אחת באחד מן המקורות החינמיים הללו: pixabay. Unplash מבחינה טכנית, גודל תמונת הרקע הרצוי הוא 1584 px x 396 px . *חשוב מאוד לבדוק שהתמונה שלכם מתאימה גם למובייל ולא רק לדסקטופ הוא להפך- במובייל תמונת הפרופיל ממוקמת באמצע לעומת המיקום שלה בצד שמאל בדסקטופ,ולעיתים מסתירה חלק חשוב מתמונת הרקע- בדקו זאת. כמובן שחשוב להתאים את התמונה למה שאתם עושים, רואי חשבון- מספרים, מעצבים גרפיםם- יצרתיות וכו וכו' דוגמאות מצויינות לתמונות רקע מנצחות:


כותרת הפרופיל- Headline
ראשית, כדי ליישר קו כאשר אנחנו דנים על הכותרת של הפרופיל , אנחנו מדברים על החלק התחתון שמופיע מתחת לתמונת הפרופיל.






summary- תמצית /סיכום
הSummary מופיע ממש מתחת לתמונה ולכותרת שלכם, ומהווה שער לכל פעילות פוטנציאלית בלינקדאין שתרצו . הSummary כל כך כל כך חשוב, משום שעבור רבים מהצופים בפרופיל שלכם הוא הרושם הראשוני שהם מקבלים ממכם, ואיך שאומרים, רושם ראשוני אי אפשר לעשות פעמיים. יש מספר דגשים שעוד מעט נסקור , אך חשוב להבין שצריך למלא ולכתוב בsummary כל מה שיכול להיות רלוונטי מצד אחד, אך מעניין לא פחות. מחקר מילות מפתח חייב להתבצע לפני הכתיבה של מקטע זה. שימוש נכון במילות מפתח יקפיץ את מספר הצפיות ובקשות ההתקשרות שתקבלו מגורמים רלוונטים ובאותה מידה אי שימוש נכון במילות מפתח יכול להוביל לכך שלא תקבלו כמעט שום דבר מהלינקדאין שלכם. האלגוריתם של לינקדאין סורק את הSummary בחוכמה, לכן ככל שתדעו להשתמש במילים הנכונות שרלוונטיות לתעשייה שלכם ולתועלת שאתם רוצים להפיק מהלינקדאין, כך ההצלחה תגדל והפרופיל שלכם יעבוד בשבילכם. הכנתי רשימה של כמה טיפים חשובים מאוד שאם תיישמו אותם תוכלו לראות שיפור אדיר בתוצאות שאתם מקבלים מהלינקדאין-- לעולם אל תשאירו את סעיף ה Summary ריק! אם תיהיו מספיק אמיצים להשאיר אותו ריק הדבר הראשון שיופיע בפרופיל שלכם הוא סעיף הניסיון.
- השתמשו בכמה שיותר מילים. לינקדאין מקציבה לכם 2000 אותיות. אל תתקמצנו!
- ספרו סיפור, אל תשעממו! אנשים יוצרים קשרים עם אנשים, לא עם טייטלים. השארו מקצועיים אבל אנושיים בו בזמן.
- פרקו את הטקסט לכותרות ותת כותרות. אף אחד לא רוצה לקרוא בלוק שלם של מילים- מומלץ 3-5 פסקאות.
- השאירו מרווח לבן בין כל פסקה ופסקה
- הוסיפו תמונות/ מדיה רלוונטית במידה שיש לכם. קצת צבע לא יזיק.
- מילות מפתח כבר אמרנו? אז , מילות מפתח!
- תכתבו כמו שאתם מדברים, אתם לא כותבים מאמר אקדמאי.
- תעניינו כבר מההתחלה! בשביל לקרוא את כל הSummary שלכם המשתמשים יצטרכו ללחוץ על "קרא עוד" ולכן יש לכם כ300 אותיות בדסקטופ ואפילו פחות מזה במובייל כדי לעניין ולגרום לאנשים ללחוץ על הכפתור הנכסף.
- עשיתם משהו יוצא מגדר הרגיל? רשמו זאת.
- תחביבים- רצוי להוסיף. זוכרים? אתם בסוף אנשים.
דוגמה ראשונה: בלי גרפיקה מעניינת אבל מחולקת יפה לפסקאות ושימוש נכון במילות מפתח:
דוגמה שנייה: שימו לב איך באמצעות המדיה יש רצון ללחוץ על הread more ולאחר מכן יש Summary בהחלט לפי הספר, (המועדפת עליי)



skills and endorsements – היכולות שלכם
בסעיף זה עליכם לבחור מספר יכולות, או יותר נכון מיומניות, (עד 50) שיש לכם וצברתם במהלך השנים. חשוב להוסיף יכולות שקולגות וחברים שלכם יוכלו לאשש שקיימות אצלכם. מערכת הendorsements של לינקדאין מאפשרת לחברים שלכם לאשר ולהעיד כי אכן אתם מתמחים ביכולות שאתם מציגים. ככל שיותר חברים יעידו על היכולות שלכם כך האמינות תגדל בהתאמה(Social proof) ולכן חשוב לבקש ולדרוש מקולגות שיעזרו לכם בסעיף זה ואתם יכולים לעזור להם בחזרה. יש מגוון עצום של יכולות שאתם יכולים לבחור , אבל חשוב לא להיות מצומצים, ,תמצאו המון תחומים חופפים, הוסיפו אותם בלי להתבייש, זה לא עולה לכם כסף:) אבל כל הזמן זכרו מה אתם רוצים שהפרופיל שלכם ישדר, אל תתפזרו להמון יכולות מהמון תחומים, בחרו הרבה יכולות מתחומים ספציפים. הנה גראפיקה נחמדה שהכין מגזין The Balance של היכולות שהכי כדאי להציג בפרופיל הלינקדאין שלכם לפי תחום.

Recommendations – המלצות
עוד נדבך של Social proof שלינקדאין מאפשרים לכם להראות ולהשוויץ בפרופיל שלכם. יש לכם יכולת לתת המלצות לקולגות וחברים וגם לקבל המלצות באותה מידה. היתרון הבולט הוא בכך שתוכלו להעשיר את הפרופיל שלכם ועוד הוכחה לאיכויות וליכולות שלכם, אבל הסיבה העיקרית שאני אוהב את ההמלצות היא האופציה להעיד עליכם בתור בן אדם, ולא רק בתור איש עם יכולות- עובד.
סעיף הניסיון – experience
לדעתי, הסעיף הכי חשוב. אז נכון, ברור שיראו את הsummary שלכם , התמונות והכותרת. אבל לבן אדם שבאמת מתעניין בהתקשרות אמיתית עם קשר פוטנציאלי עסקי יהיה חשוב מאוד לבדוק את סעיף הניסיון שלכם לעומק. לכן, חשוב לפרט ככל האפשר עד לפרט הכי קטן את הניסיון שאתם מציגים. אל תסתפקו בתפקיד ובחרה שבה עבדתם. רשמו מספר פרוייקטים, הוסיפו מדיה ותארו בדיוק איך וכיצד עזרתם ותרמתם לחברה. אל תתקמצנו! סעיף הנסיון הוא בהחלט פאקטור חשוב מאוד בכל תועלת שתרצו להפיק מלינקדאין, ואין צורך למדוד ולברור מילים כמו בתהליך כתיבת רזומה או קורות חיים מקצועיים. מגזין Time הכין דוגמה יפה ופשוטה לאיך שברמה המינמיאלית סעיף הניסיון אמור להיראות, אני יותר ממליץ להוסיף פרטים נוספים ככל שניתן.

Accomplishments- הישגים
האמת, פחות חשוב ופחות בולט אבל בהחלט יכול לעזור ובעיקר לא להזיק.
Interests- תחומי עניין
תחומי העניין יופיעו באופן אוטומאטי , ולינקדאין יציג אנשים שאתם עוקבים אחריהם ודפים שאהבתם.
לסיכום,
ככל שתבינו יותר טוב את המרכיבים של פרופיל הלינקדאין שלכם תוכלו להתאים אותו באופן הטוב ביותר לצרכים והמטרות שאתם מציבים לעצמכם בשימוש בפלטופרמה. אם אתם זקוקים לעזרה אתם מוזמנים ליצור איתי קשר ואשמח לענות על כל שאלה . בנוסף, אתם יכולים למצוא מידע מאוד מעניין ברשת ובחיבורים מדעיים שנכתבו על הנושא.שאלות ותשובות פופלאריות
רשת הלינקדאין צוברת פופלאריות הולכת וגוברת על ידי מעסיקים ואנשי השמה שמשתמשים במערכת כדי למצוא מועמדים איכותיים ולכן הפרופיל חשוב במיוחד עבור אלו שמחפשים מקום עבודה בהייטק.
ברחבי הרשת ניתן למצוא טווח מחירים רחב של בין 500ש"ח ועד 1500 ש"ח לפרופילים של בכירים.
הערכות מדברות על כלמעלה ממיליון משתמשי לינקדאין בישראל.