fbpx

פרופיל לינקדאין מקצועי

פרופיל לינקדאין

בניית פרופיל לינקדאין מנצח

פרופיל לינקדאין מקצועי הוא ככל הנראה המפתח החשוב ביותר בכל פעילות או הזמדנות שתרצו לייצר באמצעות הלינקדאין. במדריך זה נלמד אתכם איך וכיצד לשפר את פרופיל הלינקדאין שלכם בעזרת כמה טיפים חשובים, מה באמת חשוב שיהיה כתוב ועל מה פחות שמים לב.

אני פה כדי  נעזור לכם לבנות את הפרופיל המקצועי הטוב ביותר עבורכם שייצר לכם לידים ופעילות שוטפת בלינקדאין.

פרופיל לינקדאין מקצועי, למה אני צריך את זה?

קודם כל לפני שאנחנו מתחילים להבין כיצד להפוך את הפרופיל שלנו לאחד שעובד בשבילנו, חשוב מאוד שנבין את החשיבות של פרופיל כזה. כעיקרון, מהרגע שיש לכם פרופיל לינקדאין, בין אם הוא מצוין ומקצועי ובין אם הוא מרושל ולא מקצועי בעליל הוא באופן די מהיר הופך לת.ז שלכם ברשת (הפרופיל מופיע בדרך כלל במקום הראשון/ מקומות ראשונים בגוגל כאשר מחפשים את השם שלכם) ולכן לא רק משתמשי בלינקדאין חשופים לתמונה, ולחלק מהפרטים שאתם מחליטים להציג בפרופיל.

פרופיל מקצועי פותח לכם את האפשרות המדהימה ליצור קשרים עסקיים חדשים ע"י כך שגם תקבלו יותר הצעות מבוססות על הפרופיל שלכם וגם ברגע שתשלחו בקשת התקשרות לבן אדם מסויים, הסיכויים שהוא יהפוך לקשר ויאשר אותה, גדלים בהרבה כאשר יש לכם פרופיל מסוג זה.

ניווט מהיר

  • תמונת פרופיל ללינקדאין
  • תמונת רקע לפרופיל הלינקדאין
  • כותרת הפרופיל- Headline
  • summary- תמצית /סיכום
  • skills and endorsements – היכולות שלכם
  • Recommendations – המלצות
  • סעיף הניסיון – experience
  • Accomplishments- הישגים
  • Interests- תחומי עניין
  • סיכום

יאללה חפרת, איך להפוך את הפרופיל שלי לפצצה?

תמונת פרופיל ללינקדאין

כל פרופיל מורכב ממספר חלקים שעליהם ניתן הסבר קצר, הראשון שבהם הוא מרכיב התמונות.

תמונת הפרופיל היא מרכיב מרכזי מאוד בפרופיל שלכם, ולמעשה הרושם הראשוני שמשתמשים ברחבי הרשת מקבלים ממכם. חשוב לשדר מקצועיות , אבל גם אנושיות וחיוך. תמונת פרופיל בלינקדאין היא לא תמונת פרופיל בפייסבוק, יש כמה כללים מאוד ברורים מה לעשות וכיצד.

  • בחרו תמונה שבה הפרצוף שלכם הוא לפחות 60% מנפח התמונה
  • בחרו רקע שהוא לא מסחיח דעת, נקי ככל האפשר
  • לבשו מה שאתם לובשים לעבודה
  • בחרו תמונה שנראית כמוכם, אל תהרגו אותי, תנו לי שנייה להסביר, כעיקרון כל תמונה "נראית" כמוך, אבל רבים בוחרים תמונה ישנה ולא מעודכנת, או כזאת שעברה יותר מידי "שידרוגים בפוטושופ" – אל תעשו את זה.
  • תאהבו את התמונה, ולקשים מבינינו בחרו תמונה שתוכלו לחיות איתה בשלום
  • אל תבחרו תמונה עם משקפי שמש!- אתם לא במוסד- ככל הנראה:)
  • נסו צבעים בהירים ככל האפשר

Yesware ערכו מחקר די מעניין בכל הנושא של תמונות פרופיל ללינקדאין, אם אתם מעוניינים לקרוא את כולו, אתם יותר ממוזמנים לעשות זאת כאן.

לעצלנים שבנינו, רובנו , התמונה הבאה מתמצתת את מרבית המחקר:

תמונות בלינקדאין עשה ואל תעשה
קרדיט yesware

אני ממליץ בחום להסתייע בשירות מקצועי של צלם שיודע איך תמונה צריכה להיראות ללינקדאין, או בצלם כלשהו במקום העבודה שלכם. אם אתם מעוניינים ללמוד על כך עוד אתם יכולים לבקר בשירות צילום מקצועי ללינקדאין.

בנוסף אם אתם מעוניינים לקרוא על מה לינקדאין ממליצים לתמונות פרופיל, תוכלו לקרוא על כך כאן- Linkedin Business

עוד דוגמה מצויינת לתמונה מקצועית וטובה מאוד

כפי שניתן לראות בפרופיל של ברננד מאר, לבחור לא רק יש תמונת רקע מצויינת, אלא גם תמונת רקע נהדרת.

תמונת רקע לפרופיל הלינקדאין

תמונת הרקע- cover photo מוכרת לרבים מאיתנו מהפייסבוק.

בלינקדאין חשוב מאוד להגדיר ולהבין מה המטרה של התמונה שלנו, אם יש לכם איזשהו מוצר שאתם רוצים לקדם כמו ספר רצוי לעצב תמונה שתקדם את המוצר הספיצפי באופן פשוט ולא אגרסיבי. אם כמו רובנו, אתם רק רוצים תמונה יפה שתשלים את תמונת הפרופיל שלכם,ניתן לבחור תמונת רקע יפה שאתם מתחברים אלייה ומתאימה לצבעים של תמונת הפרופיל שלכם, או ניתן לעצב אחת בחינם באמצעות אחת מהתוכנות הללו:canva , Snappa ועוד ועוד- פשוט רשמו Linkedin cover photo generator ותמצאו אלפי תוכנות כאלו.

בנוסף, אם אתם הולכים על תמונת רקע אמומלץ למצוא אחת באחד מן המקורות החינמיים הללו:

pixabay.

Unplash

מבחינה טכנית, גודל תמונת הרקע הרצוי הוא 1584 px x 396 px .

*חשוב מאוד לבדוק שהתמונה שלכם מתאימה גם למובייל ולא רק לדסקטופ הוא להפך- במובייל תמונת הפרופיל ממוקמת באמצע לעומת המיקום שלה בצד שמאל בדסקטופ,ולעיתים מסתירה חלק חשוב מתמונת הרקע- בדקו זאת.

כמובן שחשוב להתאים את התמונה למה שאתם עושים, רואי חשבון- מספרים, מעצבים גרפיםם- יצרתיות וכו וכו'

דוגמאות מצויינות לתמונות רקע מנצחות:

Great cover photo

אחרי שבחרנו תמונות מצויינות, הגיע הזמן להמשיך לחלק החשוב לא פחות בפרופיל, הכותרת- Headline

כותרת הפרופיל- Headline

ראשית, כדי ליישר קו כאשר אנחנו דנים על הכותרת של הפרופיל , אנחנו מדברים על החלק התחתון שמופיע מתחת לתמונת הפרופיל.

כותרת לינקדאין

יש כמה שיטות וגרסאות כיצד הכי כדאי לכתוב את הכותרת , אבל יש הסכמה אחת ברורה- אל תתנו לה להיות משעממת.  ולא , זה שאתם מחפשים הרפתקאה חדשה לא מעניין אף אחד ובטח שלא עוזר לכם.

אם אתם מחפשי עבודה, תרצו שלפחות מילה אחת שרלוונטית למקצוע שלכם תופיע בכותרת(ואחר כך בהרחבה ב summary) , תיהיו ממוקדים, ותיהיו יצרתיים. חפשו משפט שמתאר את המקצועיות שלכם מצד אחד, אך גם את האהבה שלכם למקצוע והרצון להתקדם. קשה למצוא משפט כזה? מוזמנים להשאיר לי תגובה ואמצא לכם משהו פיצוץ.

לשווקים  וסוכני מכירות, שרוצים לקדם את המוצר הספציפי שלהם ויודעים מראש מי קהל היעד, מה השפה שהקהל מדבר, כיצד המוצר יכול לעזור לאותו קהל, ולא פחות חשוב, האם אתם מעוניינים לייצר לידים מהפרופיל שלכם, רצוי להשתמש בתבנית ברורה,

________help ________________ through  

למנכ"לים או בעלים של חברות ידועות או מספיק מוכרות, ניתן להסתפק רק בטייטל הנוכחי, ממש כמו מנכ"ל לינקדאין ג'ף ווינר:

Headline Jeff Weiner

ולכל שאר האנשים החביבים שמעוניינים בכל שימוש אחר בלינקדאין שהוא לא עבור חיפוש עבודה או קידום מוצר /חברה ספציפית  ורק רוצים להמשיך לפתח את הקריירה שלכם וליצור קשרים עסקיים חדשים, אני ממליץ על השימוש הבא:

משרה נוכחית+ מילות מפתח+ כמה מילים שיבדילו אתכם מהקהל ובאמת יגרמו לאנשים לרצות להקליק על הפרופיל שלכם.

פורבס כינו את התהליך כך:

Headline 4 Forbes

בכל מקרה הנוסחה היא די ברורה, חשוב מאוד שתחשבו קצת מחוץ לקופסא ותגרמו לאנשים ללחוץ על הפרופיל שלכם, בשביל להבין מה אתם צריכים לכתוב, חשוב להתחיל בלהבין מי קהל היעד שלכם, מה המטרות שלכם, ומה הערך שאתם נותנים ללקוחות/ קולגות שלכם.

חסרי כיוון? קודם כל , אשמח לעזור לכם ואתם יותר ממוזמנים להשאיר תגובה ולקבל עזרה ידודית. בכל מקרה HubSpot הכינו כמה דוגמאות שבאמת יכולות לעזור לכם להבין קצת יותר ולקבל השראה, ובנוסף אני מצרף כמה פרופילים עם כותרות חזקות שתוכלו להתרשם.

  אל תעשו העתק – הדבק, יהיו ייחודיים!

Linkedin Headline Examples

והנה כמה טובים שGameplangeek הכינו:

Linkedin Headline Examples 2Linkedin Headline Examples 3

summary- תמצית /סיכום

הSummary מופיע ממש מתחת לתמונה ולכותרת שלכם, ומהווה שער לכל פעילות פוטנציאלית בלינקדאין שתרצו . הSummary כל כך כל כך חשוב, משום שעבור רבים מהצופים בפרופיל שלכם הוא הרושם הראשוני שהם מקבלים ממכם, ואיך שאומרים, רושם ראשוני אי אפשר לעשות פעמיים.

יש מספר דגשים שעוד מעט נסקור , אך חשוב להבין שצריך למלא ולכתוב בsummary כל מה שיכול להיות רלוונטי מצד אחד, אך מעניין לא פחות.

מחקר מילות מפתח חייב להתבצע לפני הכתיבה של מקטע זה.  שימוש נכון במילות מפתח יקפיץ את מספר הצפיות ובקשות ההתקשרות שתקבלו מגורמים רלוונטים ובאותה מידה אי שימוש נכון במילות מפתח יכול להוביל לכך שלא תקבלו כמעט שום דבר מהלינקדאין שלכם.

האלגוריתם של לינקדאין סורק את הSummary בחוכמה, לכן ככל שתדעו להשתמש במילים הנכונות שרלוונטיות לתעשייה שלכם ולתועלת שאתם רוצים להפיק מהלינקדאין, כך ההצלחה תגדל והפרופיל שלכם יעבוד בשבילכם.

הכנתי רשימה של כמה טיפים חשובים מאוד שאם תיישמו אותם תוכלו לראות שיפור אדיר בתוצאות שאתם מקבלים מהלינקדאין-

  • לעולם אל תשאירו את סעיף ה Summary ריק! אם תיהיו מספיק אמיצים להשאיר אותו ריק הדבר הראשון שיופיע בפרופיל שלכם הוא סעיף הניסיון.
  • השתמשו בכמה שיותר מילים. לינקדאין מקציבה לכם 2000 אותיות. אל תתקמצנו!
  • ספרו סיפור, אל תשעממו! אנשים יוצרים קשרים עם אנשים, לא עם טייטלים. השארו מקצועיים אבל אנושיים בו בזמן.
  • פרקו את הטקסט לכותרות ותת כותרות. אף אחד לא רוצה לקרוא בלוק שלם של מילים- מומלץ 3-5 פסקאות.
  • השאירו מרווח לבן בין כל פסקה ופסקה
  • הוסיפו תמונות/ מדיה רלוונטית במידה שיש לכם. קצת צבע לא יזיק.
  • מילות מפתח כבר אמרנו? אז , מילות מפתח!
  • תכתבו כמו שאתם מדברים, אתם לא כותבים מאמר אקדמאי.
  • תעניינו כבר מההתחלה! בשביל לקרוא את כל הSummary שלכם המשתמשים יצטרכו ללחוץ על "קרא עוד" ולכן יש לכם כ300 אותיות בדסקטופ ואפילו פחות מזה במובייל כדי לעניין ולגרום לאנשים ללחוץ על הכפתור הנכסף.
  • עשיתם משהו יוצא מגדר הרגיל? רשמו זאת.
  • תחביבים- רצוי להוסיף. זוכרים? אתם בסוף אנשים.

דוגמאות שמצאתי לSummary מעניינים וטובים:

דוגמה ראשונה: בלי גרפיקה מעניינת אבל מחולקת יפה לפסקאות ושימוש נכון במילות מפתח:Linkedin Summary

דוגמה שנייה: שימו לב איך באמצעות המדיה יש רצון ללחוץ על הread more ולאחר מכן יש Summary בהחלט לפי הספר, (המועדפת עליי)

Linkedin Summary3

Linkedin Summary2

דוגמה שלישית: קצרה עם שימוש נכון במילות מפתח

Linkedin SUmmary 3

מקורות:

thebalancecareers

business.linkedin.com

careercast.

Komarketing

skills and endorsements – היכולות שלכם

בסעיף זה עליכם לבחור מספר יכולות, או יותר נכון מיומניות, (עד 50) שיש לכם וצברתם במהלך השנים. חשוב להוסיף יכולות שקולגות וחברים שלכם יוכלו לאשש שקיימות אצלכם. מערכת הendorsements של לינקדאין מאפשרת לחברים שלכם לאשר ולהעיד כי אכן אתם מתמחים ביכולות שאתם מציגים. ככל שיותר חברים יעידו על היכולות שלכם כך האמינות תגדל בהתאמה(Social proof) ולכן חשוב לבקש ולדרוש מקולגות שיעזרו לכם בסעיף זה ואתם יכולים לעזור להם בחזרה.

יש מגוון עצום של יכולות שאתם יכולים לבחור , אבל חשוב לא להיות מצומצים, ,תמצאו המון תחומים חופפים, הוסיפו אותם בלי להתבייש, זה לא עולה לכם כסף:) אבל כל הזמן זכרו מה אתם רוצים שהפרופיל שלכם ישדר, אל תתפזרו להמון יכולות מהמון תחומים, בחרו הרבה יכולות מתחומים ספציפים.

הנה גראפיקה נחמדה שהכין מגזין The Balance של היכולות שהכי כדאי להציג בפרופיל הלינקדאין שלכם לפי תחום.

Illustration by Ashley DeLeon. © The Balance, 2018

וככה נראה פרופיל עשיר ביכולות מאוששות, כפתור הפלוס הקטן הוא האופציה לאשר יכולת עבור קולגה והמספר הוא מספר האנשים שאכן אישרו את המיומנות שלכם( מעל 99 לינקדאין פשוט יציג 99+)

נדבך חשוב נוסף שנמצא ממש בצמוד ל skills and endorsements הוא מקטע ההמלצות שעליו אסביר כעת.

Recommendations – המלצות

עוד נדבך של Social proof שלינקדאין מאפשרים לכם להראות ולהשוויץ בפרופיל שלכם. יש לכם יכולת לתת המלצות לקולגות וחברים וגם לקבל המלצות באותה מידה. היתרון הבולט הוא בכך שתוכלו להעשיר את הפרופיל שלכם ועוד הוכחה לאיכויות וליכולות שלכם, אבל הסיבה העיקרית שאני אוהב את ההמלצות היא האופציה להעיד עליכם בתור בן אדם, ולא רק בתור איש עם יכולות- עובד.

המלצות

בקשו המלצות ותנו המלצות. ככל שיהיו יותר המלצות שמתארות את האופי שלכם,כך הפרופיל שלכם יהיה עשיר , מוצלח ואנושי יותר.

סעיף הניסיון – experience

לדעתי, הסעיף הכי חשוב.

אז נכון, ברור שיראו את הsummary שלכם , התמונות והכותרת. אבל לבן אדם שבאמת מתעניין בהתקשרות אמיתית עם קשר פוטנציאלי עסקי יהיה חשוב מאוד לבדוק את סעיף הניסיון שלכם לעומק.

לכן, חשוב לפרט ככל האפשר עד לפרט הכי קטן את הניסיון שאתם מציגים. אל תסתפקו בתפקיד ובחרה שבה עבדתם. רשמו מספר פרוייקטים, הוסיפו מדיה ותארו בדיוק איך וכיצד עזרתם ותרמתם לחברה.

אל תתקמצנו! סעיף הנסיון הוא בהחלט פאקטור חשוב מאוד בכל תועלת שתרצו להפיק מלינקדאין, ואין צורך למדוד ולברור מילים כמו בתהליך כתיבת רזומה או קורות חיים מקצועיים.

מגזין Time הכין דוגמה יפה ופשוטה לאיך שברמה המינמיאלית סעיף הניסיון אמור להיראות, אני יותר ממליץ להוסיף פרטים נוספים ככל שניתן.

Experience
Time.com

חשוב מאוד שתוודאו שכשאשר אתם עורכים את מקטע הניסיון, לבחור בפרופיל חברה בלינקדאין  ולא רק לרשום את שם החברה, כדי שאנשים יוכלו להבין באיזה חברה עבדתם וגם מבחינה ויזאולית כאשר אתם בוחרים בפרופיל חברה קיימת לרוב מופיע לוגו החברה.

כלומר במקום לכתוב One Tree Israel , שימו לב שלבאפשרות שלינקדאין מציעה לכם לבחור בפרופיל חברה קיים:company's profile

Accomplishments- הישגים

האמת, פחות חשוב ופחות בולט אבל בהחלט יכול לעזור ובעיקר לא להזיק.

זה המקום להוסיף פרוייקטים מעניינים שביצעתם, קורסים והכשרות שעברתם וארגונים שאתם מתנדבים בהם.

Interests- תחומי עניין

תחומי העניין יופיעו באופן אוטומאטי , ולינקדאין יציג אנשים שאתם עוקבים אחריהם ודפים שאהבתם.

לסיכום,

ככל שתבינו יותר טוב את המרכיבים של פרופיל הלינקדאין שלכם תוכלו להתאים אותו באופן הטוב ביותר לצרכים והמטרות שאתם מציבים לעצמכם בשימוש בפלטופרמה.

אם אתם זקוקים לעזרה אתם מוזמנים ליצור איתי קשר ואשמח לענות על כל שאלה . בנוסף, אתם יכולים למצוא מידע מאוד מעניין ברשת ובחיבורים מדעיים שנכתבו על הנושא.

שתף את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
פרופיל לינקדאין

שירות מקצועי לבניית פרופיל לינקדאין

מאמרים נוספים על לינקדאין