פרסום ושיווק בלינקדאין- המדריך המלא

פרסום

פרסום ושיווק בלינקדאין

האמת, אני מת על שיווק בלינקדאין. במאמר שהכנתי על עובדות ומספרים מטורפים בלינקדאין מצאתי נתונים שמעידים על העוצמה השיווקית של הרשת, עם יותר מ94% ממשווקי הB2B שמשתמשים בלינקדאין בתור הערוץ השיווקי העיקרי שלהם ועם יותר מ80% מהלידים שנכנסים לאותם חברות מגיעים דרך הלינקדאין, זאת לעומת 13% מטוויטר ו7% בפייסבוק.

למה לינקדאין הוא מקום כל כך פורה ללידים של חברות שמשווקות מוצרי ושירותי B2B? משום שלינקדאין היא הרשת שבה רוב הקהל הפוטנציאלי של הלקוחות שלכם נמצאים בה, והסיבה שהם נמצאים בה היא למטרות עסקיות , לכן הקהל הרבה יותר ממוקד ו"בשל" רעיונית לתכנים שמתאימים לו, גם אם הם שיווקים.

כאשר מדברים על שיווק בלינקדאין נהוג לחלק את הנושא לפרסום ממומן – כלומר שימוש במערכת Linkedin ads – outbound ושיווק שמבוצע על בסיס בניית מוניטין, יצירת קשרים ומכירות מותאמות אישית שמתבססות על מערכת יחסים שנבנית בין הלקוח למשווק, במודע או שלא במודע.

מכיוון שאנחנו כאן ברזומה פלוס מתעסקים יותר בצמיחה אישית של מועמדים שמעוניינים לבנות פרופילי לינקדאין מקצועיים אני פחות אכנס לרזי השיווק המלא בלינקדאין,אלא אתן אותו על קצה המזלג ואסקור יותר את היתרונות שלו.

שלבים לשיווק בלינקדאין

שלב א' – בניית פרופיל לינקדאין מקצועי ומוכר

פרופיל לינקדאין הוא הפנים שלכם ברשת, לפיכך, חשוב מאוד לבנות פרופיל מקצועי, עשיר , שמעיד על המומחיות והנסיון שלכם, ומזמין לקוחות פוטנציאליים ליצור איתכם קשר, להוסיף אתכם לרשת הקשרים או לעקוב אחריכם. זה השלב הקריטי ביותר והחשוב ביותר בכל פעילות שיווקית שאתם מחליטים לעשות בלינקדאין, ואולי ניתן להגיד, בכל פעילות בלינקדאין באשר היא.

שלב ב'- הרחבה ומיקוד רשת הקשרים

חשוב מאוד להמשיך ולהגדיל את רשת הקשרים, אך להיות ממוקדי מטרה. יש טכניקה מאוד ברורה ופשוטה שתעזור לכם להגדיל את רשת הקשרים , ויותר חשוב מכך, תמצא לכם קשרים יעילים ומועילים שיוכלו לקדם אתכם. חשוב חשוב חשוב להוסיף ולבנות רשת קשרים מבוססת איכות ולא לעבוד על כמות חסרת ערך.

כאשר משתמש הוא חלק מרשת הקשרים שלכם, באופן אוטומאטי יוצגו לו הפוסטים שלכם, פרסומיים ותיוגים אודותיכם. זה שלב המגע הראשוני שיאפשר לכם להרחיב את הקשר ולקצור את הפירות בסופו של דבר.

משתמש שלא נמצא ברשת הקשרים שלכם,מבחינתו אתם פשוט לא קיימים.

שלב ג' – בניית מוניטין וביסוס המומחיות

לאחר שהוספתם את קהל היעד שלכם, חשוב לבנות מוניטין ואט אט להחדיר לתת מודע של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם את העובדה שאתם אנשי המקצוע הטובים בתחום. איך עושים זאת? כתיבת מאמרים, פרסום טיפים מועילים, שיתוף הרצאות, תיוגים נכונים, והצגת הצלחות וניסיון מוכח.

במידה ואתם מבצעים את השלב הזה בצורה מיטבית, תרגישו בהבדל כמעט באופן מיידי. אתם תתחילו לקבל הודעות , שאלות, ובקשות ללא שום אקט שיווקי.

ידע מביא לקוחות.

מי יכול להנות משיווק בלינקדאין?

אנשי מכירות, משווקים, סטארטאפים, מגייסים, וכמעט כל איש מקצוע , בעיקר בתחומי ההייטק אבל ממש לא רק , יכול להפיק תועלת נהדרת ואיכותית שאינה ברת השוואה לכל פלטורפמה אחרת בלינקדאין.  לינקדאין היא הרשת המקצועית הרחבה ביותר הקיימת בשוק ולמעשה רוב המשתמשים נכנסים במודע לרשת לצורך תכנים מקצועיים, או מציאת הזמדנויות עסקיות/ חומר מקצועי. הנחת המוצא הזאת נותנת לנו בסיס פורה בעל פוטנציאל רחב היקף לעבודת שיווק יעילה, שתביא לכם לקוחות שכבר מכירים אתכם ומעריכים את המקצועיות שלכם על בסיס הפעילות שלכם בלינקדאין.

סטיבן מויסטן
סטיבן מויסטן

סטיבן מויסטן הוא מנכ"ל החברה ויועץ קריירה בינלאומי. לאורך השנים ניהל פרוייקטי השמה לחברות הגדולות במשק וכתב שלושה רבי מכר בנושא גיוס ושוק העבודה.

פרופיל לינקדאין

שירות מקצועי לבניית פרופיל לינקדאין

מאמרים נוספים על לינקדאין

רוצים למצוא עבודה עם הלינקדאין? קורס אונליין מוזל