מציאת עבודה בלינקדאין

חיפוש עבודה בלינקדאין

איך לחפש ולמצוא עבודה בלינקדאין – המדריך המלא

מציאת עבודה יכולה להיות כאב ראש לא קטן לרבים מאיתנו, החל מכתיבת קורות חיים  ,  הגשת מועמדות וחיפוש ברשת באתרים כמו allJobs דרושים ודומיהם בארץ, שמציעים פלטופרמה עתירת אופציות שדרוג גם למעסיקים וגם לעובדים הפוטנציאליים בדרך כלל.

חיפוש עבודה בלינקדאין הוא הרבה יותר ידידותי , קל , ולדעתי גם בעל פוטנציאל להניב הרבה יותר תוצאות במיוחד אם יש לכם פרופיל מקצועי שמפתה מעסיקים.

כיום , יש למעלה מ11 מיליון משרות פתוחות שמחכות לייאוש בלינקדאין, נכון שרוב רובם המוחלט מארצות הברית, אך גם כאן בישראל אנחנו במגמה משמעותית של מעסיקים רבים שמשתמשים בפלטורמה לגיוס עובדים חדשים.

10 טיפים מהירים למציאת עבודה בלינקדאין

  • דעו מה מילות החיפוש החזקות בתחום שלכם, והשתמשו בהן בפרופיל שלכם
  • פרופיל מעודכן ומקצועי, פרטים רלוונטים ומעניינים, דגש על הניסיון
  • הוספים חברים לרשת  החברים הענפה שלכם  ותוכלו  לקבל יותר המלצות והפניות
  • כותרת מושכת לעין, מעניינת, אך גם ממוקדת
  • תמונה פגז, תחייכו , ותשדרו מקצועיות.
  •  במידת הצורך, תפנו ישירות למפרסם המשרה, אל תתביישו
  • תצטרפו לקבוצות רלוונטיות! חשוב מאין כמותו
  • תדאגו שפרטי יצירת הקשר שלכם מעודכנים
  • תכתבתו תכנים מקצועיים ולעצלנים שבינינו אפשר גם רק לשתף
  • "Looking for new challenge"- לא מומלץ
 
 
 

 

 

פרופיל לינקדאין מקצועי- ההבדל בין הצלחה לכישלון

לפני שנסביר על המערכת וכיצד לחפש עבודה ולהגדיל את אחוז ההצלחה , השלב הראשון ביותר והקריטי ביותר הוא שיהיה לכם פרופיל לינקדאין מקצועי , עשיר במידע וניסיון אך מאוד ממוקד.

הפרופיל המקצועי שלכם חשוב במיוחד כאשר מדברים על חיפוש עבודה, משום שלמעשה הפרופיל עובד בשבילכם בשני אפיקים עיקריים כאשר אתם מחפשים עבודה,  הראשון -פאסיבי, כאשר מעסיקים ומגייסים מחפשים עבודה הם משתמשים במנוע החיפוש של לינקדאין על מנת למצוא את ההתאמות הטובות ביותר. ככל שהפרופיל שלכם יהיה יותר מדוייק ויותר רלוונטי אליהם, כך תתבלטו ותתחילו לקבל פניות ממעסיקים עתידיים.

האפיק השני, האקטיבי- בלינקדאין כמו שנסביר בהמשך המדריך, יש אופציה לחיפוש עבודה והגשת מועמדות אקטיבית, הדבר הראשון והמרכזי שהמעסיקים הפוטנציאליים יבחינו בו וייפגשו בו, הוא הפרופיל שלכם ברשת, שלמעשה משמש כקורות חיים ראשוניים וכרטיס הביקור שלכם ברשת.

איך לוודא שהפרופיל שלכם רלוונטי לחיפוש עבודה? אתם מוזמנים לקרוא את המאמר השלם שלנו על בניית פרופיל מקצועי אך לעצלנים שבינינו, אפסנו את השלושה הרלוונטים ביותר

  • השארו ממוקדים- מעסיקים מחפשים באופן מובהק (לרוב) משרות ספציפיות מאוד, אם אתה content marketing creator ממש אין צורך שתשלב בכותרת הפרופיל גם את העובדה שאתה מעצב גרפי מתחיל. השארו ממוקדים, הבליטו את המקצוע העיקרי שלכם.
  • linkedin profile title קרדיט: לינקדאין בלוג[/caption]
  • יכולות והמלצות- אחד הדברים הכי מסקרנים ומשכנעים בפרופיל שלכם הם קטגוריות היכולות והממלצות, שמאפשרות לקולגות שלכם להמליץ לכם , ולאמת את היכולות המקצועיות שלכם. ככל שהקטגוריות הללו יהיו יותר מרשימות, כך הסיכויים שלכם גדלים בהתאם. המלצות הן בסיס נפלא משום שלרוב מעסיקים רואים ממי קיבלתם את ההמלצה(מוצג בפרופיל שלכם לעיני כל) ובמידה ואחד הממליצים עליכם הוא חבר משותף של אותו מגייס/ת , יותר מסביר שאותו מגייס/ת יפנה וישאל אודותיכם ויברר באמצעות החבר המשותף עליכם.
  • תמונה מקצועית- חייכו, פנים למצלמה , לא סלפי חובבני. מקצועיות זה משהו שאתה משדר מהרגע הראשון, ולכן התמונה היא מרכיב יותר מחשוב במסע לחיפוש העבודה שלכם.
    תמונות בלינקדאין עשה ואל תעשה
    קרדיט yesware

לסיכום,  אם אתם שואלים את עצמכם איך לקבל הצעות עבודה בלינקדאין, פרופיל מקצועי הוא החלק הטכני החשוב ביותר במסע חיפוש העבודה שלכם ללא צל של ספק.

 

איך לחפש עבודה בלינקדאין?

אז לאחר שיש לכם פרופיל מקצועי ו"מפתה" עבור המעסיקים הפוטנציאליים, הגיע הזמן לחפש עבודה. Linkedin jobs הוא ממשק בפני עצמו וחשוב ללמוד אותו כדי למקסם את מציאת העבודה.

ראשית, נכנס לקטגוריית Jobs

לאחר מכן, ניתן לחפש קטגוריית חיפוש Search Jobs ששם נרצה לכתוב את המקצוע שלנו , ובsearch location נחפש את המיקום המדוייק. אם אתם דינאמיים במיקום העבודה שלכם אתם יכולים לרשום Israel אך אם אתם מעוניינים במיקום ספציפי, יש לרשום עיר מועדפת.

בנוסף , בתחתית עמוד החיפוש לינקדאין יציע לכם הצעות עבודה על בסיס הפרופיל שלכם-

"Based on your Profile and Career interests"

:חיפוש עבודה בלינקדאין

לאחר שתצלחו על החיפוש, יופיעו מספר גדול מאוד בדרך כלל של אופציות ומקומות עבודה, כיום אין הגבלה על מספר המקומות שאתם יכולים להגיש בקשה, אני ממליץ לפנות לכל מקום שבאמת אתם חושבים שתוכלו ותרצו לעבוד בו.

מצד אחד אל תפנו לכל העולם, אבל אל תשללו אופציות שיכולות להתאים לכם באופן מיידי.

איזון, תמיד זה טוב:)

חיפוש עבודה בלינקדאין

כמו שאתם יכולים לראות פה, לכל משרה יש מידע חשוב : תיאור משרה -Job Description , האפשרות להגיש בקשה :Apply וגם אפשרות שמירת המשרה למחשבה נוספת לאחר מכן (יש אפשרות לשמור מספר משרות ולהחליט לאחר מכן)

לאחר שתלחצו על Apply תדרשו בדרך כלל להוסיף קורות חיים מקצועיים לבקשה, לכן חשוב להקפיד לכך שיהיו לכם קורות חיים פגז. חלק מהמעסיקים ידרשו מספר פרטים נוספים אבל כולם יראו את הפרופיל שלכם באופן מיידי, משמע, פרופיל מקצועי + רזומה פגז= משרה פצצה.

 

החלק החשוב ביותר בכל המאמר- תן למעסיקים לדעת שאתה מחפש עבודה!

המון אנשים שיש להם פרופיל מצוין ומחפשים עבודה שומעים מחברים על הצעות שהם מקבלים בלינקדאין, ומשתגעים, איך הם לא מקבלים הצעות דומות?

הדבר החשוב ביותר למחפשי העבודה שבנינו הוא לתת למעסיקים לדעת שאתה בסטטוס של מחפש עבודה!!

אם אתם לא עושים את זה – פשוט לא יימצאו אתכם.

וכן, לפעמים כפתור קטן משנה חיים שלמים.

Jobs- Career interest

כפתור הקסם- הפכו אותו למצב אקטיבי ותתחילו לקבל הצעות עבודה מיידית.

 

Career interest

 

אז, מה הסיכויים למצוא משרה בלינקדאין?

במחקר שנערך באונברסיטת הרווארד נמצא שהסיכוי למצוא עבודה בלינקדאין הוא 65.23% בדיוק.

סתם, לא.

תראו, לינקדאין היא ה- פלטופרמה העסקית הגדולה בעולם ומיליוני מעסיקים ועבודות מאוד ממוקדות מחכות בלינקדאין.

אין ספק שפרופיל איכותי בלינקדאין, רשת קשרים רחבה וקורות חיים מצויינים הם מקפצה מטורפת למסע חיפוש העבודה שלכם ולקריירה שלכם, אתם רחוקים כמה קליקים מלהכנס לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות של הקריירה שלכם.

דבר אחד בטוח, אין ולא יהיה כמו לינקדאין, תשקיעו בלינקדאין ותקצרו את התבואה מהר ממה שאתם חושבים, ומכיוונים מפתיעים מאוד .

טיפים נוספים למציאת עבודה בלינקדאין:

The Balance careers

Forbes

The Muse

סטיבן מויסטן
סטיבן מויסטן

סטיבן מויסטן הוא מנכ"ל החברה ויועץ קריירה בינלאומי. לאורך השנים ניהל פרוייקטי השמה לחברות הגדולות במשק וכתב שלושה רבי מכר בנושא גיוס ושוק העבודה.

פרופיל לינקדאין

שירות מקצועי לבניית פרופיל לינקדאין

מאמרים נוספים על לינקדאין

רוצים למצוא עבודה עם הלינקדאין? קורס אונליין מוזל